Американський стартап розробив сучасний варіант пульсуючого повітряно-реактивного двигуна (ПуПРД) з цифровим управлінням, що не має рухомих компонентів. Дослідний зразок успішно випробували в березні, а цього тижня компанія поставила двигуни першому замовнику, деталі залишаються під грифом «таємно».
ПуПРД, винайдені ще в середині XIX століття, мали спрощену конструкцію та привертали увагу під час Другої світової війни, але пізніше їх замінили більш ефективні турбореактивні двигуни. На початку XXI століття інтерес до ПуПРД відродився у контексті безпілотних літальних апаратів (БПЛА).
Принцип роботи ПуПРД полягає в циклічному процесі: повітря надходить у камеру згоряння, змішується з паливом і підпалюється. Продукти горіння вириваються з сопла, створюючи тягу. Після зниження тиску в камері нова порція повітря заповнює тимчасовий вакуум, і цикл повторюється. Стартап Wave Engine Corporation удосконалив цю концепцію, використавши короткий впускний канал замість механічних клапанів, керованих електронікою. Сопло, зігнуте у формі літери U, нагадує тромбон.
Модель J-1, розроблена для БПЛА масою до 90 кг, важить 8,2 кг і має розміри 14 x 32 x 163 см. Двигун працює на різних видах палива, таких як бензин, біоетанол Е85 або гас, і створює тягу 245 Н.
Wave Engine Corporation оголосила про постачання перших двигунів моделі J-1 провідному аерокосмічному підряднику уряду США, повідомляє New Atlas. Ймовірно, це стосується військово-промислового сектору, оскільки стартап раніше отримував значне фінансування від Міноборони США.
Крім J-1, компанія працює над більшим двигуном К-1 для літальних апаратів масою до 454 кг і планує пристосувати технологію ПуПРД для швидкісних літаків вертикального зльоту та посадки.
У рамках нового дослідження, профінансованого NASA, Університет штату Вірджинія опублікував статтю, в якій доводиться можливість управління повітряним потоком у надзвукових реактивних двигунах за допомогою оптичних датчиків. Це відкриття може призвести до розробки ефективніших методів стабілізації для гіперзвукової авіації.